Huisstijl doorontwikkeling, templates en uitingen voor Lgem

Ik zet mijn expertise graag in voor bedrijven met een focus op duurzaamheid. Lgem past goed in dat rijtje, zij zien in algen de duurzame toekomst en runnen een innovatief lab.

Een huisstijl als rode draad.

 

Net als een goed verhaal, moet een huisstijl een rode draad hebben. Wat vertellen de kleuren, vormen en het logo samen?

Lgem had al een passend logo en kleurenpalet, maar de rode draad in de huisstijl uitingen miste nog. Welke kleuren combineer je met elkaar in een ontwerp? Wanneer gebruik je de grafische elementen wel en wanneer niet? Er zat nog geen rode draad in het verhaal, waardoor de huisstijl niet lekker werkte. Samen met Marketing manager Luce, creëerde ik een consistente huisstijl.

Om te zorgen dat het ontwikkelde Brandbook ook daadwerkelijk makkelijk te gebruiken werd voor medewerkers ontwierp ik een aantal handige templates.

De templates in Word zijn voor iedereen makkelijk in gebruik. In het briefpapier template hoeft alleen nog maar de brief getypt te worden, alle standaard gegevens zijn er al in verwerkt. Ook rapportages kunnen in een handomdraai in een Word template gezet worden met voorblad en juiste weergave van de lettertypes en kleuren.

Met verschillende slides geschikt om mee te openen, af te sluiten, een quote te delen of andere content zorgde ik ervoor dat alle inhoud on brand in de PowerPoint presentaties terechtkomt vanaf nu.

In Canva verzorgde ik een aantal social media templates, zodat er makkelijk en snel een aantrekkelijke social post gemaakt kan worden.

 

Deze poster is ontworpen om op een beurs te hangen tussen wetenschappelijke posters van andere bedrijven. De meeste wetenschappelijke posters zijn een manier om informatie te delen, over het ontwerp wordt niet altijd nagedacht door een ontwerper.

De hoeveelheid verplichte informatie op een dergelijke poster is flink, in verhouding tot de ruimte die er beschikbaar voor is. Het is goed om daar orde in te scheppen voor de lezer.

Zo sluiten we de poster af met een duidelijke call-to-action, kwam er fris beeld in en plaatste ik de intro en conclusie in een kader, zodat ze extra snel vindbaar waren op de beurs.

Poster ontwerp voor beurs

“We believe that algae are the answer to some of the greatest global challenges. They are becoming a dominant source of sustainable solutions, while applications are virtually endless.”

— Lgem Synalgae

Vorige
Vorige

Huisstijl - Rechtvoordezorg

Volgende
Volgende

Huisstijl - Kroost