Ontwerp van het Sustainability Report 2024 voor Monchy Food Company
Monchy Food Company legt in het Sustainability Report uit hoe ze voldoen aan hun duurzame slogan ‘Source well, treat well’.
Source well, treat well.
Monchy Food Company is een onderneming met duurzame filosofie, die actief is op het gebied van noten, zaden, zuidvruchten en superfoods. Verschillende bedrijven zoals De Notenbeurs horen bij Monchy Food Company. In het Sustainability Report komen de structuur van het bedrijf, de missie en visie en verschillende moeilijkheden aan bod.
Om de gelaagde structuur van het bedrijf en het rapport goed te kunnen visualiseren, gebruikte ik een aantal extra kleuren die nog niet in de huisstijl voorkwamen om eenheid te creëren in het rapport. Deze nieuw toegevoegde kleurtinten zorgden ook voor betere leesbaarheid, omdat er langere teksten in het rapport te vinden zijn dan op de website. Het rapport moest ook gedrukt worden en daarmee geschikt zijn om online én offline te lezen.
We besloten al vroeg in het proces dat we veel gebruik wilden maken van fotografie en figuren, om de inhoud van het rapport extra te laten spreken. Dat maakte het voor mij nóg leuker om te ontwerpen. Zo koos ik er bijvoorbeeld voor om vier beelden uit te lichten in de inhoudsopgave, In plaats van enkel een opsomming van de hoofdstukken. In de digitale versie is alles in de inhoudsopgave uiteraard gelinkt en klik je zo door naar de juiste pagina.
Al met al een inspirerend project om aan bij te dragen als grafisch ontwerper!
Zo heb ik bijgedragen aan dit rapport:
door structuur en ritme aan te brengen in de inhoud met heldere navigatie.
door complexe informatie visueel te maken met infographics.
door het ontwerp van een kleurenpalet, dat het rapport online én offline goed leesbaar maakt.
door het visueel aantrekkelijk te maken door krachtig gebruik van de beschikbare fotografie.